MC Kranj
04 20 20 800 051 441 963 info@megacenter.si Facebook Savska cesta 34, 4000 Kranj
MC Škofja Loka
041 710 310 loka@megacenter.si Kidričeva cesta 75, 4220 Škofja Loka
Prošport
04 23 10 240 031 362 629 info@prosport.si Facebook Jernejeva ulica 12, 4000 Kranj
Fitnes King
030 267 965 info@fitnesking.si Facebook Cesta Staneta Žagarja 71, 4000 Kranj

Kranj: 051 441 963 | Prošport: 031 362 629 | Škofja Loka: 041 710 310 | Fitnes King030 267 965

Squash / Badminton

h5
051 441 963

rezervirajte si termin

info@megacenter.si

pišite nam

Mega Center Kranj

igrate lahko

badminton in squash

Badminton

Badminton, odlična rekreacija za mlade in starejše

Badminton je, na prvi pogled, precej lahek šport. Vendar podrobnejši pogled razodene, da temu ni tako, še posebej pa, če ga želite do neke mere obvladati. Sodi med športe, ki so izjemno prijazni do začetnika. Lopar je lahek in dopušča precej več nepravilnih gibov, ki bi jih težji lopar (npr.teniški) kaznoval s poškodbo. Vsak, ki je že kdaj poskusil igrati tenis ve, kako težko je začeti – lopar je težek, udarci morajo biti močni, da žoga sploh preleti mrežo, že servis sam je motorično dokaj zahteven udarec, ki ga ne more izvesti kar vsak.

Badminton pa je igra, pri kateri lahko igralci že od samega začetka uspešno tekmujejo med seboj – na začetku ne zahteva veliko motoričnih sposobnosti in telesne moči. Začetniki bodo igrali bolj po sredini in nekoliko nerodno, a kmalu bodo “začutili” žogo in jo začeli udarjati bolj po kotih, bliže mreži, močneje pri napadalnem udarcu… Bistveno pa je, da bo žoga ostala dolgo v igri, igralci se bodo več gibali in prejeli kvaliteten aerobni trening.

Badminton krepi vse mišice v telesu, izostruje čute in reflekse, izboljšuje aerobno pripravljenost in mišično vzdržljivost. Poškodbe niso prepogoste, čeprav se hitro zgodi, da po nerodnosti zvijemo gleženj ali kaj podobnega. Bistveno je, da se dobro ogrejemo in ne začnemo igrati na vso moč že takoj na začetku.

Badminton je igra za posameznike ali dvojice. Igra se v zaprtih prostorih, kjer ni zračnih tokov, ki bi motili let žogice. Igra se prek 152 cm visoke mreže, ki deli označeno igrišče na dve polovici. Igralci z loparji udarjajo peresno žogico prek mreže. Cilj igre je, da žogica pade na tla v nasprotnikovem polju.

 

Sistem štetja

Tekma se igra na dva dobljena seta do 21 točk.
Stran, ki zmaga v reliju, doda točko svojemu seštevku.
Pri rezultatu 20 : 20 zmaga stran, ki prva povede za 2 točki.
Pri rezultatu 29 : 29 zmaga stran, ki prva doseže 30. točko.
Stran, ki osvoji set, prva servira v naslednjem.

 

Servis

Žogico je treba vedno udariti pod višino pasu, glava loparja mora biti v celoti pod najnižjim delom roke, s katero igralec drži lopar, igralec mora stati v servisnem polju in imeti med servisom obe stopali v stiku s tlemi. Gibi, ki zavajajo nasprotnika pri servisu niso dovoljeni. Žogica seveda ne sme pasti izven nasprotnikovega servisnega polja.

 

Igre posameznikov

Na začetku tekme in pri sodem številu točk igralec servira iz desnega servisnega polja, pri lihem številu točk servira iz levega servisnega polja.
Če server zmaga v reliju, osvoji točko in ponovno servira iz drugega servisnega polja.
Če zmaga v reliju sprejemnik, osvoji točko in postane novi server.

 

Igre dvojic

V igrah dvojic je samo en server. Na začetku seta in pri sodem številu točk server servira iz desnega servisnega polja, pri lihem številu točk iz levega servisnega polja.
Če zmaga v reliju servisna stran, šteje točko, isti server pa nadaljuje s serviranjem iz drugega servisnega polja. Če zmaga v reliju sprejemna stran, šteje točko in postane nova servisna stran.
Igralec sprejemne strani, ki je serviral zadnji, ostane v istem servisnem polju, iz katerega je nazadnje serviral. Analogno velja za soigralca.
Igralci ne menjajo svojih servisnih polj, dokler ne osvojijo točke na servis njihove strani.
Če igralci naredijo napako servisnega polja, napako popravijo, ko jo ugotovijo.

 

Cilj igre

Cilj igre je, da žogica pade v nasprotnikovo igralno polje. Splošne napake so: – žogica pade iz igrišča, – žogica ne preleti mreže, – žogica zadene igralca, – igralec dvakrat udari po žogici, preden jo pošlje čez mrežo, – igralec udari žogico preden le-ta preleti mrežo, – igralec se dotakne mreže (s katerimkoli delom telesa ali loparjem) medtem, ko je žogica še v igri, – igralec ovira ali moti nasprotnika…

 

Odmori in menjava strani igrišča

Ko vodeča stran doseže 11 točk, imata igralca 60 sekundni odmor.
Med dvema setoma je dovoljen dvominutni odmor.
V tretjem setu igralca zamenjata igrišči, ko ena stran doseže 11 točk.

Squash

TOČKOVANJE
Tekma se igra na tri dobljene nize. Vsak niz se igra do devet dobljenih točk, razen v primeru, ko pride do rezultata osem oba. Pri rezultatu osem oba se igralec, ki servis sprejema odloči, ali se niz igra do devet ali do deset dobljenih točk. Ko eden izmed igralcev doseže devet ali deset točk, zmaga niz(razlika pri tem ni pomembna). Točko lahko osvoji le server; nasprotnik lahko osvoji le menjavo servisa.

OGREVANJE
Pred začetkom tekme ima igralec na voljo pet minut (dve in pol minuti na vsaki strani) za ogrevanje sebe in žogice na igrišču, predvidenem za tekmo.Če med tekmo pride do zamenjave žogice ali se je le-ta shladila zaradi daljšega premora, igralca pred nadaljevanjem ogrejeta žogico za igro primerne temperature. Katerikoli izmed obeh igralcev sme med odmori oz. prekinitvami ogrevati žogico.

SERVIS
Igra se začne s servisom. Igralca prvega serverja določita z žrebom (vrtenje loparja). Igralec nato nadaljuje s serviranjem, dokler ne izgubi izmenjave žog. Takrat pride do menjave in nasprotnik postane server. Igralec, ki je osvojil niz, začne servirati v naslednjem nizu. Na začetku vsakega niza ali ob menjavi servisa lahko server začne servirati s katerekoli strani. Dokler osvaja točke nadaljuje s serviranjem izmenjave z ene ali druge strani. Pri servisu server stoji vsaj z enim stopalom v servisnem polju. Dober servis najprej zadane sprednjo steno med servisno in zgornjo črto tako, da žogica (če ni udarjena, preden pade na tla) pade v zadnjo četrtino igrišča na nasprotnikovi strani.

PRAVILEN UDAREC
Udarec je pravilen, če igralec žogico, preden se dvakrat odbije od tal, udari na spredno steno med spodnjo in zgornjo črto, ne da bi se pred tem dotaknil tal. Žogica lahko pri tem zadane stranske in/ali zadnjo steno, preden se dotakne sprednje stene. Udarec ni dober, če je bila žogica “slaba” (če se je odbila več kot enkrat od tal, ni bila udarjena pravilno ali je bila udarjena dvakrat), “spodaj” ( če je žogica po tem, ko je bila udarjena zadela tla, preden je zadela sprednjo steno ali je na sprednji steni zadela spodnjo črto ali desko pod njoI ali “zunaj” (če je žogica zadela zgornjo črto na sprednji steni, stranske črte ali rob rob zadnej steklene stene ali česarkoli nad navedenimi omejitvami igrišča).

IZMENJAVA ŽOG
Po srevisu igralca izmenjaje udarjata žogico, dokler eden od igralcev na napravi napake (ne odigra pravilnega udarca). Izmenjava žog je setavljena iz servisa in poljubnega števila udarcev. Igralec osvoji izmenjavo, če nasprotnik ne odigra dobrega servisa ali pravilnega udarca ali če žogica zadane igralca (vključno z njegovim loparjem in oblačili), ko le-ta ni na vrsti za udarec.

OPOZORILO: KADARKOLI MED IZMENJAVO ŽOG NAJ IGRALEC NE BI UDARIL ŽOGICE, ČE OBSTAJA NEVARNOST, DA BI PRI TEM UDARIL NASPROTNIKA Z LOPARJEM ALI GA ZADEL Z ŽOGICO. V TEH PRIMERIH SE IGRA USTAVI IN SE IZMENJAVA ŽOG PONAVLJA (DOSODI SE PONOVITEV) ALI JE NASPROTNIK KAZNOVAN.

Če igralec udari žogico in ta, preden zadane sprednjo steno, zadane nasprotnika, njegov lopar ali njegova oblačila, se igra ustavi.
Če bi bil udarec pravilen in bi se žogica dotaknila sprednje stene ne da bi se prej dotaknila katerekoli druge stene, igralec, ki je žogico udaril, dobi izmenjavo oz. mu je dosojena prednost ( če le ni prišlo do obračanja).
Če je žogica zadela ali bi zadela katerokoli steno prej kot sprednjo steno bi bil udarec pravilen, se dosodi ponovitev.
Če udarec ne bi bil pravilen, igralec, ki je žogico udaril, izgubi izmenjavo žog.

OBRAČANJE
Če igralec sledi žogici, ki je šla okoli njega oz. dopusti, da gre okoli njega; torej udari žogico na desni strani telesa po tem , ko je šla mimo njega po levi strani ali obratno, se to šteje kot obračanje.
Če igralec po tem, ko se je obrnil, zadane nasprotnika z žogico, se le-temu dosodi izmenjava.
Če igralec pri obračanju zaradi strahu, da bi zadel nasprotnika, ustavi igro, se točka ponavlja (dosodi se ponovitev).To je tudi priporočeno ravnanje v primeru, ko se igralec hoče obračati, a ne ve natančno, kje se nahaja nasprotnik.

NADALJNI POSKUS
Igralec, ki je poskusil udariti žogico, a jo je zgrešil, sme poskusiti znova.
Če bi bil udarec iz nadaljnjega poskusa pravilen, vendar žoga zadane nasprotnika se točka ponavlja (dosodi se ponovitev).
Če udarec iz nadaljnega poskusa ne bi bil pravilen, igralec izgubi izmenjavo.

OVIRANJE
Ko je igralec na vrsti za udarec, ne sme biti oviran s strani nasprotnika.
Da bi se izognil oviranju, mora naprotnik igralcu zagotoviti neoviran direkten dostop do žogice, prost pogled na žogico, prostor za razumen uadrec ter prosto izbiro udarca direktno na katerikoli del sprednje stene.
Ovirani igralec lahko oviranje sprejme in z igro nadaljuje ali igro ustavi.
Priporočljivo je , da igralec ustavi igro predvsem v primerih, kjer obstoja nevarnost, da bi se s silo zaletel v nasprotnika, ga udaril z loparjem ali zadel z žogico.

Splošna navodila, kako postopati v primirih, ko se igra ustavi zaradi oviranja, so:
1. Igralcu se dovoli ponovitev, če bi lahko pravilno udaril žogico in je nasprotnik vloži ves trud, da do oviranja ne bi prišlo.
2. Igralcu se ne dovoli ponovitve (torej izgubi izmenjavo), če ne bi mogel pravilno udariti žogice, če sprejme oviranje in nadaljuje z igro ali če je bilo oviranje tako minimalno, da ni vplivalo na igralčev dostop do žogice ali na njegov udarec.
3. Igralcu se dosodi prednost (torej dobi izmenjavo), če nasprotnik ni vležil vsega truda, da bi se izognil oviranju, če bi igralec odigral zmagovit udarec ali če bi igralec zadel nasprotnika z žogico, ki bi letela direktno proti sprednji steni.

PONOVITEV
Ponovitev je neodločena izmenjava žog. Taka izmenjava nima razultata in server ponovno servira z iste strani.
Poleg prej opisanih primerov ponovitev se ponovitev dovoli tudi v drugih okoliščinah. Tako naprimer kadar se žoga odbije od predmeta na igrišču ali ko igralec ustavi igro zaradi upravičenega strahu, da bi poškodoval nasprotnika.
Ponovitev mora biti dovoljena, če igralec ni pripravljen ne sprejema servisa in ga tudi ne skuša vrniti ali če med igro žogica poči.

POTEK IGRE
Igra načeloma v vsakem nizu poteka brez prikinitev od takrat, ko je eden izmed igralcev začel s servisom. Med koncem ene in začetkom druge izmenjave žog ne sme biti zavlačevanja.
Med nizi je dovoljen odmor 90 sekund.
Igralca smeta zamenjati dele oblačil ali opreme, če je to potrebno.

KRVAVITEV, POŠKODBA IN BOLEZEN
Če pride do poškodbe, ki vključuje krvavitev, mora biti le-ta ustavljena pred nadaljevanjem igre. Igralcu se dovoli razumen čas, da oskrbi krvavečo rano.
Krvaveči igralec zmaga tekmo, če je krvavitev povzročil izključno nasprotnik.
Če pride do ponovne krvavitve iz iste rane, se igralcu ne dovoli vnovičen odmor. Igralec sme le predati niz in si tako pridobiti pravico do odmora 90 sekund med nizi, v katerem mora oskrbeti rano in zaustaviti krvavitev. Če mu to ne uspe, mora predati tekmo.
Pri poškodbah, ki ne vključujejo krvavitve, mora sodnik odločiti, za katero od treh kategorij poškodbe gre (samopoškodovanje, poškodovanje z obojestransko krivdo ali poškodovanje s strani nasprotnika).
Če gre za poškodovanje s strani nasprotnika poškodovani igralec zmaga tekmo, če potrebuje čas za okrevanje (oziroma je zmožen takoj nadeljevati z igro).
Če gre za samopoškodovanje se igralcu dovoli 3-minutni odmor, po katerem mora nadeljevati z igro ali predati niz, da bi pidobil še odmor 90 sekun med nizi.
Če gre za poškodovanje z obojestransko krivdo se poškodovanemu igralcu dovoli 1 ua za okrevanje.
Bolni igralec mora nadeljevati z igro ali predati niz, da bi si pridobi odmor
90 sekund. Krči, slabo počutje in pomankanje sape (vključno astmo) se štejejo za bolezen. Če igralec bruha na igrišču, nasprotnik zmaga tekmo.
V vseh primerih sme igralec predati niz samo enkrat.

DOLŽNOST IGRALCA
To pravilo vsebuje navodila igralcem.Pravilo naprimer določa, da namerno motenje igre ni dovoljeno. Priporočljivo, je da si igralci to pravilo preberejo v celoti.
Neskrajšana pravila na več mestih govorijo tudi o primirih v tekmah, ki jih sodijo sodniki in zapisnikarji (Referee/Marker). Skrajšana verzija ne vsebuje tovrstnih določil.

OBNAŠANJE NA IGRIŠČU
Žaljivo, moteče in zastrašujoče obnašanje na je nesprejemljivo.
To vključuje: slišne in vidne nespodobnosti, besedna in fizična zloraba, nespoštovanje zapisnikarja ali sodnika, zloraba loparja, igrišča ali žogice, nepotreben fizičen kontakt, pretirani zamahi, neenakopravno ogrevanje, zavlečevanje, zamujanje na igrišče, nevarna igra in svetovanje (razen v odmorih).